در حال بارگزاری

شما اینجا هستید:خانهوبلاگ بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با گوشی
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با گوشی

گوشی موبایل شما همراهی همیشگی است که در هر لحظه و هر مکانی کنارتان حضور دارد. یاور همیشه مؤمنی که احتمالاً ساعت‌ها از وقت خود را صرف آن می‌کنید. شما حتی وقتی در شلوغی مترو و اتوبوس هستید و یا در ترافیک گیر افتاده‌اید هم زمان و امکان چک کردن موبایلتان را دارید. با این اوصاف، پس چرا از آن به نحو احسن و در راستای پیشرفت و ارتقای سطح زبانتان استفاده نکنید؟! تلفن‌های همراه هوشمند فرصت خوبی را فراهم کرده‌اند که اگر وقت کلاس رفتن ندارید، کلاس زبان را پیش خودتان بیاورید! شاید بپرسید: چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟ در این مطلب همراه ما باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

نصب برنامه‌ های آموزش زبان

برنامه‌های آموزش زبان، بهترین روش برای یادگیری یک زبان جدید ازجمله انگلیسی به کمک تلفن همراه هستند. مزیت اصلی اپلیکیشن‌ها جامع و کامل بودن آن‌هاست. در حقیقت، هدف اصلی طراحی این برنامه‌ها آموزش است و نه چیز دیگری؛ پس طبیعتاً بسیار تخصصی‌تر و کامل‌تر این مسئله را دربرمی‌گیرند. همچنین بسیاری از آن‌ها صفر تا صد، شما را همراهی می‌کنند؛ یعنی از زمانی که سطح مقدماتی هستید تا وقتی که به سطح پیشرفته برسید قابل استفاده‌اند.
پیش از نصب یک اپلیکیشن آموزشی، سطح زبانی خود و هدفتان از یادگیری را تعیین کنید؛ زیرا بعضی از برنامه‌ها فقط برای یک سطح خاص و یا بهبود یک مهارت زبانی خاص قابل استفاده هستند. برای مثال برنامه‌ی آموزشی بسیار محبوب و معروف Duolingo از مبتدی تا پیشرفته می‌تواند در تمام مهارت‌ها شما را همراهی کند؛ اما برنامه‌ای مانند lingogame فقط با هدف تقویت و گسترش دایره‌ی لغات طراحی شده است.
نکته‌ی مهم دیگر، هزینه‌ی اپلیکیشن‌هاست. بعضی از آن‌ها رایگان هستند؛ اما برخی نیاز به پرداخت مبلغی جزئی دارند. در دنیای متنوع برنامه‌ها بگردید و هرکدام که با هدف، سطح و البته وضعیت جیبتان سازگار است را انتخاب کنید!

چند مزیت اصلی نصب برنامه‌‌های آموزش زبان عبارتند از:

  • دسترسی آسان
  • تعیین سطح
  • استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های به‌روز
  • آموزش همراه با بازی و تصویر
  • امکان مشاهده‌ی پیشرفت
  • تمرین‌های متعدد
  • و…

گوش دادن به پادکست و کتاب های صوتی

چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟ قطعاً یکی از شیوه‌های بسیار مؤثر برای یادگیری، گوش دادن به پادکست و دانلود کتاب صوتی انگلیسی است. فقط کافی‌ست تا گوشی خود را از جیبتان درآورید. کتاب صوتی شدن میشل اوباما را پلی کنید و هندزفری را در گوشتان بگذارید! مهم‌ترین نقش پادکست‌ها، تقویت مهارت شنیدن است. علاوه بر این، شما با لغات مختلف، کاربرد و استفاده‌ی گرامرها، اصطلاحات رایج به‌ویژه Slangها و… نیز آشنا می‌شوید. این موضوع در تقویت مهارت صحبت کردن نیز اثر می‌گذارد.
مزیت دیگر دانلود پادکست انگلیسی، آشنایی با تلفظ صحیح کلمات و آهنگ جملات است. به علاوه اینکه شما با شنیدن فایل‌های صوتی مختلف با لهجه‌های گوناگونی آشنا می‌شوید و به مرور و با تمرین‌های مستمر، می‌توانید با لهجه‌ای مانند یک نیتیو صحبت کنید.

برخی از بهترین فایل‌های صوتی و پادکست‌های آموزشی عبارتند از:

پیمزلر انگلیسی، ESL Podcast، Business English Pod، EnglishClass101، مجموعه‌ی صوتی Speak Fluent English، پادکست‌های BBC و… .
بسیاری از این پادکست‌ها به همراه متن در قالب کتاب الکترونیکی عرضه می‌شوند. بهتر است که بعد از یک بار شنیدن، برای بار دوم همراه با متن به آن‌ها گوش دهید.

یادگیری زبان انگلیسی با گوشی

تماشای فیلم ‌ها و سریال‌ های زبان اصلی

چطور با فیلم انگلیسی یادبگیریم؟ احتمالاً فیلم دیدن یکی از تفریحات کم‌خرجی است که آخرهفته‌ها انجام می‌دهید! نظرتان چیست که از این به بعد همراه با این تفریح ارزان، زبانتان را هم تقویت کنید؟! تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی روشی آموزشی و در عین حال سرگرم‌کننده است که شما را در معرض استفاده‌ی واقعی از زبان قرار می‌دهد. به بیان دیگر، با تماشای فیلم، شما دقیقاً کاربرد اصطلاحات، کلمات و نکات دستوری در زندگی واقعی و روزمره را می‌بینید. این مهم‌ترین دستاوردی است که تماشای فیلم برایتان به ارمغان می‌آورد!
شما در فیلم‌ها با بعضی اصطلاحات روزمره روبرو می‌شوید که در کتاب‌ها نیستند و از همه مهم‌تر تلفظ صحیح کلمات را یاد می‌گیرید. تماشای حرکت دهان و لب‌های بازیگران هنگام ادای کلمات، کمک می‌کند که سریع‌تر و بهتر تلفظ‌های صحیح در ذهنتان نقش ببندد. نکته‌ی مهم دیگر آموزش تصویری است! همراه شدن صدا و تصویر نیز در به یاد سپردن و انتقال مطالب جدید به حافظه‌تان نقش بسیار پررنگی دارد. گاهی ممکن است برای به یاد آوردن یک ضرب‌المثل خاص، لحن و چهره و موقعیت یک بازیگر خاص در یک فیلم در ذهنتان تداعی شود.
و اما در آخر فراموش نکنید که اگر می‌خواهید طعم شیرین آموزش زبان همراه با فیلم را بچشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، باید کمالگرایی را رها کنید! قرار نیست که واو به واو دیالوگ‌ها را بفهمید و هر بار که معنی کلمه‌ای را نمی‌دانستید، فیلم را متوقف کنید و به دیکشنری سر بزنید! درک موضوع و مفهوم را اولویت قرار دهید. حتی اگر 5 کلمه‌ی جدید هم یاد بگیرید، دستاورد خوبی است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر سطح زبانتان هنوز خیلی پیشرفته نیست، از زیرنویس‌های انگلیسی کمک بگیرید.

خواندن کتاب‌ ها و مجلات

بدیهی است که خواندن کتاب‌ها و دانلود مجله انگلیسی و به‌طورکلی متون مختلف زبان انگلیسی در درجه‌ی اول، مهارت خواندن (Reading) شما را تقویت می‌کند. برای این روش می‌توانید از کتاب‌های الکترونیکی و PDF‌ها استفاده کنید. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها نیز مجموعه‌ای از متن‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهند. البته ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم! از این به بعد، هر عبارتی را که می‌خواهید در گوگل جستجو کنید، به انگلیسی سرچ کنید. به این ترتیب با سایت‌ها، وبلاگ‌های شخصی و متن‌های انگلیسی درگیر خواهید شد.
خواندن مزایای دیگری هم دارد. گسترش دایره‌ی لغات، یادگیری کاربرد نکات گرامری، بهبود درک مطلب و… ازجمله این مزیت‌ها هستند. سعی کنید بعد از خواندن هر متنی خلاصه‌ای از آن را با صدای بلند برای خودتان بگویید و صدایتان را ضبط کنید. این کار به پیشرفت شما کمک خواهد کرد و تأثیر آن را در بلندمدت خواهید دید.

استفاده از واژه‌ نامه‌ های آنلاین

قطعاً حمل کردن یک پی دی اف کتاب پیکچر دیکشنری آبی جامع و کامل کار سختی است! سنگینی آن اذیتتان خواهد کرد و به‌زودی از زبان خواندن پشیمان می‌شوید. پس می‌پرسید: چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ از واژه‌نامه‌های (دیکشنری‌های) آنلاین استفاده کنید. مزیت این فرهنگ لغت‌ها این است که شما را با دریایی از مثال و کاربرد واقعی مواجه می‌کنند. در بسیاری از آن‌ها مانند WordUp برای هر کلمه، مثالی از یک آهنگ، سکانس فیلم و مستند، سخنرانی و… آورده می‌شود.

استفاده از برنامه‌ های تمرین گرامر و واژگان

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مشخصاً با هدف تقویت گرامر و واژگان طراحی شده‌اند انتخاب خوبی برای یادگیری و بهبود این دو مهارت هستند؛ اما کافی نیستند! شما حتماً باید در کنار این اپلیکیشن‌ها از برنامه‌های چهارمهارتی و پادکست‌ها و متون مختلف هم کمک بگیرید.
اپلیکیشن‌های Word of the Day، FluentU، Voxy، Learn it، Memrise، Busuu، WordUp و… بهترین انتخاب‌ها برای آموزش لغات و اپلیکیشن‌های Grammarly، English Grammar in Use، Learn English Grammar، Grammaropolis، Oxford Grammar app و… بهترین برای آموزش گرامر هستند.

روش یادگیری زبان با موبایل

استفاده از منابع آموزشی آنلاین

تا این لحظه سعی کردیم تا به سؤال « چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟» پاسخ دهیم؛ اما ماجرا هنوز ادامه دارد! منابع آموزشی آنلاین محدود به اپلیکیشن‌ها نیستند. برای یادگیری زبان انگلیسی در دنیای پیشرفته‌ی الان حتی لازم نیست که حافظه‌ی موبایلتان را پر کنید و برنامه‌های گوناگون را نصب کنید! وبسایت‌های آموزشی انتخابی ایده‌آل برای پیشرفتند. سایت مرجع دانلود سفیرمال یکی از این سایت‌های جامع است که شما را در هر زمینه‌ای همراهی می‌کند. وقت ارزشمند خود را صرف سرچ و جستجو نکنید! آنچه دنبالش هستید در dld پیدا می‌شود!
مجموعه‌ی آموزشی سفیرمال با هدف گسترش فرهنگ آموزش و دسترسی آسان زبان‌آموزان سایتی را برای دستیابی راحت به منابع آموزشی مختلف طراحی کرده‌است.
از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این وبسایت در دسترس است! دانلود کتاب‌های زبان مختلف مانند دانلود رمان انگلیسی، کتاب‌های آموزشی، دیکشنری‌ها، دانلود فلش کارت انگلیسی، پادکست‌های متنوع، ویدیوهای آموزشی و… بخش‌هایی از خدمات این سایت هستند. شما با پرداخت کمترین هزینه‌ی ممکن به کارآمدترین منابع دست پیدا خواهید کرد. حالا بگویید چه مانعی بر سر راه یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد؟! ما به شما می‌گوییم: هیچ مانعی! فقط کافی است با تلفن همراه خود آشتی کنید!

استفاده از برنامه‌های تمرین مکالمه

برنامه‌های مختلفی هستند که با هدف تقویت مکالمه، طراحی شده‌اند. اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که فرصت چت کردن با یک فرد انگلیسی زبان و یا زبان‌آموزان مختلفی از سراسر دنیا را فراهم می‌کنند. این واقعی‌ترین حالت یادگیری زبان است!
داشتن یک پارتنر زبان، کمک می‌کند تا ایراداتتان را متوجه شوید و آن‌ها را اصلاح کنید. تمرین مکالمه داشته باشید و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس صحبت کردن و نوشتن و برقراری ارتباط را پیدا کنید. این مورد آخر، گنجینه‌ی ارزشمندی است که بسیاری از آن غافل می‌شوند.
تمرین مکالمه اگر به صورت روزانه، مستمر و با نظم و برنامه‌ی خاصی انجام شود، خیلی زود شما را به توانایی روان صحبت کردن می‌رساند! و اما یک نکته‌ی مهم دیگر! مکالمه با فرد دیگر (پارتنر زبان) باعث می‌شود که شما نظرات و ایده‌های مختلفی در موضوعات متنوعی را بشنوید. هرچه با ایده‌های بیشتری مواجه شوید، فکر کردن به زبان مدنظر برایتان آسان‌تر خواهد شد.

چرا باید با گوشی موبایل زبان یاد بگیریم؟

  • راحتی و سهولت دسترسی

همانطور که اشاره کردیم، موبایل ابزاری است که در هر زمان و مکانی شما را همراهی می‌کند؛ فقط کافی است که آن را از کیف یا جیبتان دربیاورید! دسترسی و استفاده از این وسیله بسیار آسان است.

  • فرصت‌های بی‌شمار برای یادگیری

تا همینجای مطلب چندین روش استفاده از موبایل برای یادگیری زبان را به شما گفتیم! اما به راستی مجموع برنامه‌ها، وبسایت‌ها، فیلم‌ها و پادکست‌هایی که در موبایل قابل استفاده‌اند، چند تاست؟! بی‌شمار! دست کم شمارش آن‌ها از توان و حوصله‌ی ما و شما خارج است.

  • کم‌هزینه و یا حتی رایگان بودن

اکثر برنامه‌ها و وبسایت‌های آموزشی رایگان هستند و آن‌هایی هم که به پرداخت پول نیاز دارند، قطعاً بسیار به‌صرفه‌تر از کلاس‌های آموزشگاهی‌اند. یادگیری با موبایل یک روش کاربردی، مؤثر و ارزان است.

  • روش‌های به‌روز و سرگرم‌کننده

استفاده از موبایل برای همه و به‌ویژه آن‌هایی که حوصله‌ی سر کلاس نشستن را ندارند، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. وبسایت‌ها و برنامه‌ها معمولاً همراه با بازی و تصویر طراحی می‌شوند و به همین دلیل بسیار سرگرم‌کننده‌اند.

  • کاربردی و مؤثر بودن

شاید شما هم بارها یک کتاب آموزش گرامر را در دست گرفته‌اید و خوانده‌اید؛ اما هنوز هم نمی‌توانید از گرامرpresent perfect  استفاده کنید! روش‌های یادگیری با موبایل، به دلیل شیوه و تصویر و… جذاب باعث می‌شوند که مطلب، کاملاً در ذهن شما بماند و آن را یاد بگیرید و استفاده کنید.

یادگیری انگلیسی با گوشی

جمع‌ بندی

حتماً از افراد زیادی شنیده‌اید که به کمک تماشای فیلم و سریال زبان اصلی و یا برنامه‌های آموزشی در گوشی تلفن همراهشان، انگلیسی یاد می‌گیرند و وسوسه شده‌اید که شما هم بدون پرداختن هزینه‌ی کلاس، یادگیری را شروع کنید. اما می‌پرسید: چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟
موبایل‌های هوشمند راه‌های مختلفی را برای یادگیری هر مهارتی ازجمله یک زیان جدید پیش پایتان قرار می‌دهند. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین و مؤثرترین این روش‌ها را به شما بگوییم. امیدواریم که با دانستن این راه‌ها هرچه زودتر یادگیری را شروع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رویا گفت:

    به نظر من برای اینکه بدونیم چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم، می‌تونیم از اپلیکیشن‌های آموزشی، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی، ویدئوهای آموزشی و فلش‌کارت‌ها استفاده کنیم. این روش‌ها بهمون کمک می‌کنن تا به راحتی و در هر زمان و مکان زبان انگلیسی رو یاد بگیریم.

    1. پشتیبانی سفیرمال گفت:

      همراه عزیز سفیرمال سلام
      بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بود، با آرزوی موفقیت برای شما

  2. ترانه حافظی گفت:

    تو روزای که بیشتر وقتا تو ترافیک هستیم بهترین موقع هست با یادگیری زبان، تو مدت شش ماه فقط با گوش دادن به پادکست انگلیسی کلی توانستم لیستینگ رو تقویت کنم

    1. پشتیبانی سفیرمال گفت:

      همراه عزیز سفیرمال سلام
      بسیار خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بود، با آرزوی موفقیت برای شما

مطالب مرتبط

فایل‌های صوتی کتاب Speak Out در کنار دانلود کتاب امریکن انگلیش فایل استارتر به عنوان یک مکمل ارزشمند...

کتاب "Speak Now" یک مجموعه آموزشی زبان انگلیسی است که برای بهبود مهارت‌های مکالمه طراحی شده است. این...

این کتاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان طراحی شده است. این کتاب به گونه‌ای تدوین شده که...